توقف تولید چیست discontinued

کافی است  این عبارات رادر موتوهای جستجو بنویسید  تا با انواع محصولات توقف تولید شده آشنا شوید.
ولی توقف تولید در بازار پازل و خصوصا در فروشگاه پازل ایران به چه معناست ؟
زیر تعدادی از محصولات فروشگاه پازل ایران که تقریبا همه آنها ناموجود هستند  نوشته شده است ” توقف تولید “. این بدین معناست که این محصول دیگر توسط شرکت تولید کننده اصلی مانند ادوکا در اسپانیا، رونزبرگر، اشمیت، هی در آلمان، کلمنتونی در ایتالیا و بسیاری دیگر تولید نمی شود.

دلیل توقف تولید از طرف کارخانه های تولیدکننده چیست ؟

طبق حق نشر یا همان کپی رایت که به اشتباه آن را قانون کپی رایت هم می گویند، برای استفاده از آثار هنری به هر شکلی و در هر محصولی باید از صاحب اثر یا متولی آن کسب اجازه کرد و حقوق مادی آن را پرداخت کرد. برای مثال تصاویر تابلوهای یک نقاش، عکس های عکسبرداری شده توسط یک عکاس یا حتی تصاویر یک شخصیت مانند یک بازیگر، بازیکن ورزشی یا شخصیت هنری و فرهنگی باید با خالق آن اثر یا صاحب امتیاز آن که می تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد به توافق رسید. این توافق می تواند بسته به قرارداد بین هر شرکت با این صاحبان امتیاز همراه با رد و بدل شدن مبالغ مالی یا به صورت رایگان باشد (که معمولا حالت اول است). بسته به انواع قراردادهای منعقد شده شرکت های تولید کننده محصولات مجاز به استفاده از تصاویر در تعداد محدود، ابعاد محدود، انواع تولیدات محدود و یا محدود به زمان هستند. برای مثال استفاده از تصویر مونالیزا برای تولید پازل های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ تکه برای مدت سه سال و در تیراژ ۲۰۰۰۰ در سراسر جهان به یک شرکت ارائه می شود و در قرارداد منعکس می شود که اجازه استفاده از تصویر مونالیزا به شرکت های دیگر نیز ممکن است داده شود؛ در مقابل استفاده از عکسی از یک خیابان در لندن در تیراژ نامحدود به صورت پانوراما بدون محدودیت زمانی به یک شرکت به صورت انحصاری ممکن است اعطا شود و سایر شرکت ها به هیچ وجه اجازه استفاده از آن را ندارند.

در صورتی که زمان یا شرایط استفاده از آثار به پایان برسد شرکت تولید کننده نمی تواند به تولید ادامه دهد مگر با تمدید قرارداد قبلی یا عقد قرارداد جدید و کسب رضایت صاحب اثر. در صورتی که از این موارد تخطی صورت گیرد، شکایت از تولید کننده انجام شده و به سرعت متحمل جریمه های بسیار سنگین خواهد شد.

از طرفی در بازار تولیدکنندگان پازل، معمولا شرکتی که اولین سری از یک اثر هنری را منتشر می کند بازار را در اختیار می گیرد و پس از یک یا چند دوره تولید، طرفداران و خریداران آن طرح خاص کاسته می شوند و تولید آن طرح صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

به این ترتیب برخی طرح ها به کل یا در ابعاد خاصی دیگر تولید نشده و ممکن است شرکتی دیگر آن را تولید کند ( که معمولا این اتفاق نمی افتد) و در اصطلاح فروشگاه های اینترنتی به آن “توقف تولید” اطلاق می شود.

خوب است اشاره کنیم که برخی از آثار مانند آثار کلاسیک اروپا از جمله لبخند ژوکوند، تصاویر کلیسایی، آثار میکل آنژ، رافائلو ، بوتچلی، داوینچی، ونگک و امثال آنها طی دوران همواره طرفداران خاص خود را دارد و در اندازه و شکل های متنوع توسط شرکت های متعددی تولید و عرضه می شود.

در نهایت طرفداران پازل های زیبا منتظر طرح های توقف تولید شده نمانده و از طرح های تولید شده و موجود استقبال خواهند کرد تا لذت محصولات موجود را از دست ندهند.




سبد خرید


قسمتی از قوانین فروشگاه

هیچ گونه مرجوعی کالا به هیچ دلیلی انجام نمی شود

ارسال سفارشات تهران، تا دو روز کاری پس از تسویه حساب انجام می شود، ضمناً شرایط ترافیکی و بارندگی بر آن تاثیر می‌گذارد

پازل ایران یک فروشگاه اینترنتی است و هیچگونه شعبه، نمایندگی، مرکز فروش و فروشگاه فیزیکی ندارد. روند سفارشگذاری و فروش آنلاین تنها از طریق سایت puzzleiran.com صورت می گیرد و شماره تلفنهای اعلام شده، آدرسها یا سایتهای دیگر به این فروشگاه مرتبط نیستند؛ پازل‌ایران تعهد یا مسئولیتی در قبال محصولات یا خدمات آنها نخواهد داشت.

پازل ایران مسئولیتی بابت گم کردن قطعات توسط خریداران ندارد. تمام پازل های بسته بندی دارای تعداد کامل قطعات هستند و هیچ موردی مبنی بر کم بودن قطعات پذیرفتنی نیست. در صورتی که قطعه یا قطعاتی از پازل شما گم شده است یا به هر علتی اعلام خرابی قطعات می کنید، تنها شرکت تولید کننده مسئول آن است و می توانید از طریق اطلاعات تماس مندرج روی کالا با تولید کننده ارتباط برقرار نمایید و هیچگونه پشتیبانی یا مسئولیتی بر عهده فروشگاه اینترنتی پازل ایران نیست.

  • تبدیل عکس به پازل توسط ما انجام نمی‌شود.
  • خرید از پازل‌ایران از هر طریقی به معنی مطالعه قوانین درج شده در صفحه قوانین سایت و قبول شرایط آن است.
  • به قیمت ها دقت کنید. تمامی قیمت ها به تومان است.
  • وقت خود را برای چانه زدن در مورد قیمت هدر ندهید، تغییری در قیمتها ایجاد نخواهد شد و تماس تلفنی یا درخواست مراجعه حضوری تاثیری در کاهش هزینه‌ها نخواهد داشت.
  • پازل ها دارای راهنما، نقشه،شماره، حروف، ورقه زیرین، صفحه زیرین و ... نیستند و تنها عکس روی جعبه کمک کننده خواهد بود.
  • پازل ایران مسئولیتی بابت گم کردن قطعات توسط خریداران ندارد. تمام پازل های بسته بندی دارای تعداد کامل قطعات هستند و هیچ موردی مبنی بر کم بودن قطعات پذیرفتنی نیست.
  • نماد اعتماد الکترونیک enamad و درگاه‌های پرداخت بانکی، نشان‌دهنده صحت و سلامت فعالیت پازل ایران است. با خیال آسوده خرید کنید
  • قیمت و موجودی تمامی اجناس به روز است، پس تنها از طرح های موجود خرید کنید و منتظر ناموجود ها نباشید.
  • به ابعاد نوشته شده دقت کنید و در نظر بگیرید که پازل را کجا چیده و تابلوی چیده شده آن را کجا استفاده خواهید کرد.
  • در واردکردن آدرس ارسال دقت کنید و حتما شماره تلفن همراه اعلام کنید.
  • امکان خرید حضوری وجود ندارد؛ پازل‌ایران فروشگاه اینترنتی است.
  • پس از ارسال سفارش امکان تعویض یا کنسل کردن وجود ندارد. ( صفحه قوانین سایت را مطالعه کنید)
  • به هیچ عنوان در محل تحویل امکان تسویه حساب وجود ندارد و تمامی پرداخت ها باید از طریق سایت انجام گرفته باشد.

برای مطالعه کامل قوانین سایت اینجا کلیک کنید

instagram puzzleiran تماس با پازل ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.