چسبکاری و قاب کردن پازل چگونه است؟

تقریبا هر روز این سوال از «پازل ایران» پرسیده می شود که: بعد از اتمام چیدن پازل چگونه آن را چسب زده و قاب کنیم ؟

همانطور که در قسمت های مختلف سایت مانند صفحات محصول چسب پازل یا صفحه نحوه چسب کاری پازل، قبلا توضیح داده شده است، بعد از اتمام چیدمان پازل، برای راحتی کار و جلوگیری از جداشدن اتفاقی قطعات می توان از چسب پازل استفاده کرد. چسب پازل پودری باید طبق دستور ذکر شده روی جعبه یا پاکت آن با آب مخلوط شود تا محلولی چسبناک تهیه شود. چسب های مایع که به صورت قوطی های استوانه ای عرضه می شوند دارای محلول از پیش تهیه شده هستند و کاربری آسانتری دارند. چسب پازل پس از خشک شدن شفاف می شود و تاثیری روی تصویر پازل نخواهد داشت.

بعد از تهیه محلول چسب از پودرچسب، محلولی نیمه شفاف و ژله ای ِ شُل تهیه می شود که آن را روی سطح پازل ( روی طرح، نه پشت پازل )   ریخته و با وسیله ای مانند یک کاردک پلاستیکی ( مثلا یک کارت بانکی فاقد اعتبار) آن را روی سطح کار به صورت یکنواخت پخش کنید. سعی کنید تا در یک جهت این کار را انجام دهید( مثلا از بالا به پایین ) سعی کنید چسب به صورت یکنواخت و به اندازه روی کار پخش شود. پس از چند ساعت محلول چسب، جذب کاغذ و قطعات شده و آن ها را به هم می چسباند.

چسب پازل آماده رونزبرگرچسب های آماده کارکردی ساده تر دارند، کافی است کمی آنها را تکان داده، درپوش  پلاستیکی را برداشته تا سر ابری ( اسفنجی ) آن دیده شود. طرز استفاده مانند قوطی های واکس آماده است. زیر اسفنج ِ سر ِ قوطی یک سوپاپ اطمینان هست که برای بار اول آن را با فشار دست به سمت پایین و داخل قوطی فشار دهید. حالا مجرا باز شده و با وارونه کردن قوطی چسب وارد اسفنج می شود. می توانید  با فشار اندک به بدنه پلاستیکی قوطی چسب بیشتری را وارد اسفنج کرده و روی سطح پازل بمالید و با ابر سر قوطی آن را به صورت یکنواخت پخش کنید ( سعی کنید در یک جهت این کار را انجام دهید، مثلا از بالا به پایین ) . بعد از چند ساعت چسب خشک و جذب شده و پازل شما به صورت یک تکه در می آید.

نکته : در مورد چسب های پودری : اگر مقدار آب استفاده شده برای تهیه محلول زیادتر از حد نیاز باشد و چسب آبکی شود، حین خشک شدن پازل ممکن است انحنایی در کل سطح پازل دیده شود. البته در صورتی که پازل قاب شود و روی آن شیشه قرار گیرد این انحنا از بین رفته و مشکلی در ظاهر پازل ایجاد نمی کند.

نکته : بهتر است زیر پازل یک ورقه قرار دهید تا در صورتی که چسب از بین قطعات عبور کرد، به سطح زیرین آن ( مثلا میز یا زمین) نچسبد. قرار دادن ورقه زیر پازل کار سختی نیست، چرا که پس از چیدن کامل پازل، می تواند کل آن را روی سطح جابجا کرد( نمی توان آن را بلند کرد) به این ترتیب با لب به لب گذاشتن مقوا یا کارتن پشت قاب یا تخته سبک با لبه میز می توان پازل را روی آن کشید و کار سختی نیست ( بهتر است از یک نفر کمک بگیرید)

کارتن پشت قابنکته : برای ورقه یا صفحه زیرین توصیه می شود تا از کارتن پشت قاب ( همان کارتن های قهوه ای رنگ ) استفاده شود. می توانید این کارتن را در سایز مورد نیاز از هر قاب فروشی تهیه کنید.

نکته : کف کردن چسب به خاطر تکان خوردن یا همزدن شدید و نیز به علت مجاورت در مقابل هوا چیز عجیبی نیست و پس از خشک شدن تاثیری بر زیبایی تصویر پازل نخواهد داشت.

پس از چسب زدن پازل و خشک شدن آن، می توان با دقت و احتیاط پازل را از سطح بلند کرد و حتی ایستاده نگه داشت ( اگر فکر می کنید چسبکاری خوب انجام نشده ، این کار را انجام ندهید، مخصوصا برای پازل هایی با ابعاد بزرگ)

پازل را می توان با احتیاط تا قاب سازی برد و آن را به دست هنرمند و با تجربه قابساز سپرد، تمام قاب سازی ها با پازل آشنا هستند و پس از انتخاب نوع قاب، پازل شما را داخل آن جای می دهند.

اگر حوصله دارید و در خود می بینید که می توانید خودتان پازل را در قاب جای دهید، کافی است به قاب ساز سفارش دهید تا قاب خالی را برای شما بسازد و خودتان پازل را در آن جای دهید ( بهتر است از یک نفر کمک بگیرید)

در صورتی که می خواهید روی پازل و قاب شیشه باشد ( توصیه می شود ) وزن شیشه، توان فریم قابل، وزن پازل، نحوه اتصال به دیوار و ... را در نظر بگیرید و از شیشه نازک استفاده کنید. شیشه قاب ها باریک و شکننده هستند، در حمل و جابجایی آن بسیار دقت کنید.

از قابساز بخواهید تا با سیم کشی پشت قاب، ساختار کلی آن را محکم کند، از قابساز بخواهید محل قلاب را با پیج سفت کند نه با منگنه.

برای آویزان کردن قاب روی دیوار، تنبلی و کم کاری نکنید، میخ برای آویزان کردن اجسام روی دیوارهای گچی یا با زیر سازی گچی مناسب نیست و پس از مدتی شل شده و قاب را رها می کند. از قلاب اِل L  شکل استفاده کنید و پس از سوراخ کردن دیوار از رول پلاک استفاده کنید.

دقت شود که موارد ذکر شده برای کمک به شما بوده و اجباری در رعایت آنها نیست. در این پروسه ممکن است راه های خلاقانه ای به ذهن شما برسد و بسته به موقعیت، مکان، زمان و هزینه بهتر هم باشد.

Did this answer your question?

 




سبد خرید


قسمتی از قوانین فروشگاه

هیچ گونه مرجوعی کالا به هیچ دلیلی انجام نمی شود

ارسال سفارشات تهران، تا دو روز کاری پس از تسویه حساب انجام می شود، ضمناً شرایط ترافیکی و بارندگی بر آن تاثیر می‌گذارد

پازل ایران یک فروشگاه اینترنتی است و هیچگونه شعبه، نمایندگی، مرکز فروش و فروشگاه فیزیکی ندارد. روند سفارشگذاری و فروش آنلاین تنها از طریق سایت puzzleiran.com صورت می گیرد و شماره تلفنهای اعلام شده، آدرسها یا سایتهای دیگر به این فروشگاه مرتبط نیستند؛ پازل‌ایران تعهد یا مسئولیتی در قبال محصولات یا خدمات آنها نخواهد داشت.

پازل ایران مسئولیتی بابت گم کردن قطعات توسط خریداران ندارد. تمام پازل های بسته بندی دارای تعداد کامل قطعات هستند و هیچ موردی مبنی بر کم بودن قطعات پذیرفتنی نیست. در صورتی که قطعه یا قطعاتی از پازل شما گم شده است یا به هر علتی اعلام خرابی قطعات می کنید، تنها شرکت تولید کننده مسئول آن است و می توانید از طریق اطلاعات تماس مندرج روی کالا با تولید کننده ارتباط برقرار نمایید و هیچگونه پشتیبانی یا مسئولیتی بر عهده فروشگاه اینترنتی پازل ایران نیست.

  • تبدیل عکس به پازل توسط ما انجام نمی‌شود.
  • خرید از پازل‌ایران از هر طریقی به معنی مطالعه قوانین درج شده در صفحه قوانین سایت و قبول شرایط آن است.
  • به قیمت ها دقت کنید. تمامی قیمت ها به تومان است.
  • وقت خود را برای چانه زدن در مورد قیمت هدر ندهید، تغییری در قیمتها ایجاد نخواهد شد و تماس تلفنی یا درخواست مراجعه حضوری تاثیری در کاهش هزینه‌ها نخواهد داشت.
  • پازل ها دارای راهنما، نقشه،شماره، حروف، ورقه زیرین، صفحه زیرین و ... نیستند و تنها عکس روی جعبه کمک کننده خواهد بود.
  • پازل ایران مسئولیتی بابت گم کردن قطعات توسط خریداران ندارد. تمام پازل های بسته بندی دارای تعداد کامل قطعات هستند و هیچ موردی مبنی بر کم بودن قطعات پذیرفتنی نیست.
  • نماد اعتماد الکترونیک enamad و درگاه‌های پرداخت بانکی، نشان‌دهنده صحت و سلامت فعالیت پازل ایران است. با خیال آسوده خرید کنید
  • قیمت و موجودی تمامی اجناس به روز است، پس تنها از طرح های موجود خرید کنید و منتظر ناموجود ها نباشید.
  • به ابعاد نوشته شده دقت کنید و در نظر بگیرید که پازل را کجا چیده و تابلوی چیده شده آن را کجا استفاده خواهید کرد.
  • در واردکردن آدرس ارسال دقت کنید و حتما شماره تلفن همراه اعلام کنید.
  • امکان خرید حضوری وجود ندارد؛ پازل‌ایران فروشگاه اینترنتی است.
  • پس از ارسال سفارش امکان تعویض یا کنسل کردن وجود ندارد. ( صفحه قوانین سایت را مطالعه کنید)
  • به هیچ عنوان در محل تحویل امکان تسویه حساب وجود ندارد و تمامی پرداخت ها باید از طریق سایت انجام گرفته باشد.

برای مطالعه کامل قوانین سایت اینجا کلیک کنید

instagram puzzleiran تماس با پازل ایران

پیشنهاد پازل ایران به شما

46 دیدگاه

  1. احسان دواچی گفت:

    سلام من یه پازل دو هزارتایی چیدم وبا استفاده از چسب پازل چسبوندم حالا مشکل اینجاست که سطح زیر موقع چسبوندن نرم بوده وباعث انحنا و قوس زیاد در قطعات پازل شده چطور میشه این ایرادو رفع کرد آیا پازل رو میشه جدا کرد ودوباره چسب زد؟؟؟؟

    • اگر هنوز وقت هست …. روی پازل وزنه بگذارید، مثلا کتاب …. اگر دیگر کاملا خشک شده ، می توانید یک بار دیگر چسب زدن را با نظارت خودتان انجام دهید طوری که وقتی سطح رویی خشک شد با قرار دادن وزنه روی کار آن را در حالت تخت خشک کنید، راه دیگر این است که یک سطح صاف و محکم برای زیر انتخاب کنید، مثل چوب ، آن را چسبکاری کرده و پازل را روی آن قرار دهید و روی پازل وزنه بگذارید تا به سطح زیرین که بدون انحنا است بچسبد
      قاب کردن و گذاشتن شیشه روی کار هم باعث رفع انحنا در ظاهر می شود

  2. عاطفه گفت:

    سلام
    چرا داخل بسته پازل چسب نیست؟ قبلا یود!

  3. محمد گفت:

    فقط چسب مایع رو بزنیم کفاست میکنه یا باید چسب پودری هم بزنیم؟

  4. محمد گفت:

    تو صفحه خودتان ویدیو مربوط به چسب زدن ۱ واکس هم کنارش هست
    اون واسه چیه؟

  5. سامان گفت:

    با چسب چوب میشود پازل را روی سطح چوبی قاب چسباند، قابی کهدبراش سفارش دادم شیشه نداره و فقط یک شاسی چوبی خام هست.
    اگر چسب چوب مناسب نیست و باعث باد کردن پازل میشود چسب دیگری معرفی کنید لطفا

  6. دیانا گفت:

    سلام چطوری پازل رو به مقوا بچسبونیم و بعد بریم قابش کنیم؟چسب مایع بد میشه؟و اینکه بدون مقوا بهتره یا با مقوا؟

  7. الهام گفت:

    سلام برای چسب کاری پازل های طلاکوب میتوان چسب را روی تصویر استفاده کرد؟

  8. n گفت:

    با سلام
    من یه پازل ۱۰۰۰ تکه چیدم میخوام قابش کنم . مشکل اینجاست که بعد از اتمام چیدن یه تکه کم آوردم. مطمئنم هستم که گم نشده .یعنی کلا ۹۹۹ تکه بوده .چه جوری میتونم این مشکل رو رفع کنم تا بعدشم بتونم قابش کنم.
    متشکرم

  9. اشرف گفت:

    سلام برای اولین بار یک پارل ۱۰۰۰تایی میخوام بچینم چگونه سروع کنم و روی چی بچینم قبل از چسب زدن
    دیگر اینکه کادو گرفتم میتونم طرح اش را عوض کنم؟

  10. صبا گفت:

    من از چسب پنج سانتی استفاده کردم خیلی هم خوب شد

  11. رحمان گفت:

    سلام و خسته نباشید، من پازل ۹۰۰۰تکه بمباران الجزایر دارم و حلش کردم اما برای قاب کردنش موندم که اگه قاب معمولی بزنم باید بدون شیشه بزنم چون وزنش بالا میره ، و اگه بخوام روی شاسی عکاسی بزنم که خیلی سخت پیدا میشه (شاسی توی این ابعاد ۱۹۳ در ۱۴۰ ) لطفاً منو راهنمایی کنید؟ اگه جایی میشناسید که شاسی توو این ابعاد می‌فروشند بهم خبر بدید؟

    • سلام، پیشنهاد ما مشاوره گرفتن از یک قابسازی کاربلد و با حوصله است. شاسی های خارج از ابعاد معمول را می توان تولید کرد، چسب دو طرفه مخصوص شاسی به صورت رول هم فروخته می شود که می توان تخته یا شاسی مورد نظر را در ابعاد دلخواه ساخت و چسب رولی را روی آن نصب کرد.
      در واقع یک شاسی چسب دار ِ سفارشی درست کنید.

  12. نادعلی گفت:

    سلام اگر از چسب دو طرفه شاسی استفاده کنیم باز هم نیاز به چسب پازل هست؟

  13. نسترن سمائی گفت:

    سلام میخواستم سوال کنم که چسب پازل رو از کجا می تونم بخرم نمی خواهم که از سایت های اینترنتی بخرم لطف کنید و بگید از چه فروشگاه هایی میتونم بخرم؟
    و چسب پازل تا چه زمانی انقضا دارد؟

  14. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر برای اولین اولین بار پازل ۵۰۰ تایی ارت و چیدم و ازتون چسب مخصوص همین برند و سفارش دادم
    سوالم این بود قبل از چیدن من موکت گذاشتم زیرش اشکالی داره یا باید جاب جا کنم رو مقوا بزارام واسه چسباندن میخوام قابش کنم

  15. zahra گفت:

    اصلا چوری بچیینمممم ؟ راهنمایی چیزی نداره من یه پازل ۲۰۰۰ تایی گرفتم نمیدونم عدد های پشتش به کار میان یا نه کمک …

  16. سجاد گفت:

    سلام من یه پازل ۱۰۰۰تایی رویکارتن درست کردم …الان دقیقا نمیدونم چجوری باید به کارتن بچسبونمش… با چی ..چجوری ..

  17. نیما گفت:

    سلام من یه پازل ۱۰۰۰ تیکه رو بدون اینکه هیچ چسبی زیر قطغات بزنم صرفا با قرار دادن قطعات روی یه مقوای مخصوص قاب کردن چیدم. یک عدد چسب پازل (GIOTTO (VINLIK هم خریدم ولی الان نمی دونم دقیقا باید چیکار کنم.
    اگر همینجوری با کمک اسفنج سرش چسب رو روی پازل پخش کنم، قطعات به صفحه ی زیر می چسبند تا اماده ی قاب کردن بشن؟

    • چسب های پازل کارشون چسباندن قطعات به هم هست، اگر از لای قطعات رد بشه، اتصال ضعیفی با ورقه زیری ایجاد می کنه. پیشنهاد ما چسباندن قطعات است، پس از یکپارچه شدن در مورد اتصال به زیر آن تصمیم بگیرید، که البته ضروری هم نیست

  18. مهدی گفت:

    سلام من چسب آرت پازل خریدم می‌خوام بپرسم پازل من پلاتنیومی سری ببر است مشکلی ایجاد نمیشه

  19. آوا گفت:

    سلام.من پازا ۲۰۰۰تکه ای درست کردم وحواسم نبود گذاشته بودم رو قاب عکس دخترم.الان ک میخوام چسپ بریزم چیکار کنم ک قاب عکس خراب و چسپی نشه؟لطفا راهنماییم کنید.خیلی بزرگه اصلا نمیشه مقوا چیزی بزارم زیرش .

  20. آوا گفت:

    سلام‌من پازل ۲۰۰۰تکه ای روی چوب درست کردم وچسپ پازل زدم ومیخوام قاب بگیرم بدون شیشه.آیا باید پازل ب چوب بچسپه یا نه؟موقع زدن ب دیوار ریخته نمیشه؟اگه باید بچسپه ب چوب از چ چسپی باید استفاده کنم؟تشکر

  21. سارا گفت:

    سلام من پازل و چسب زدم اما روی پازل یه لایه سفید رنگ تشکیل شده که رنگ پازل و کدر کرده چکار باید بکنم؟

  22. سالار گفت:

    سلام. وقت بخیر
    من پازلم رو چیدم چسب زدم ولی نمیشه بلندش کرد بعضی قطعه هاش جدا میشه. طبیعیه یا کلا باید محکم بچسبه که بشه بلندش کرد. پازلم ۱۰۰۰ تکه هست. لطفا راهنماییم کنید. سپاس

  23. س ج گفت:

    سلام
    من یک پازل دو طرفه دارم که چیده شده و آماده هست. دنبال روشی برای چسباندن و نمایش اون هستم. اگر از چسب پودری استفاده کنم سمت دوم پازل هم یکنواخت میمونه ؟ و اینکه به نظرتون بعدش از دو شیشه برای نمایش دو طرف استفاده کنم؟ سنگین نمیشه؟ روش دیگه ای به نظرتون هست؟ در واقع یک چهارچوب و دوطرف شیشه منطورمه که از بالا آویزان بشه و هر وقت بخوایم بتونیم برگردونیم و سمت مقابل رو ببینیم.

  24. محیا گفت:

    سلام، پازل های jigsawچطورین
    من شنیدم یکبار میشه درستشون کرد و توی قاب قرار میگیرن؟
    من نمی خوام اینطور باشه میشه بارها درستشون کنیم یا مدلش اینه که فقط یکبار درست میشه و و بعد باید قاب بشن ؟
    لطفا راهنمایی کنید
    چه جنس پازل برای استفاده مجدد خوبه ۱۰۰۰ تایی به بالا

  25. سارا گفت:

    چسب پازل برای تیکه های چوبی هم کاربرد داره؟؟ پازل من چوبیه. از چه چسبی استفاده کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.