راه حل قطعه گمشده

اگر پازل شما ساخت شرکت ادوکا EDUCA  است، قبل از هر چیز به این صفحه مراجعه کنید

بدترین حالت در مورد چیدن پازل این است که پس از اتمام کار  قطعه یا قطعاتی از آن گم شده باشد! در این حالت زحمات چند روزه و گاه چند ماهه از بین می رود.

ولی برای هر مشکلی راه حلی هست، ابتدا راه های پیشگیری:

اول از همه پیشنهاد می کنیم که چیدن پازل  بر روی یک میز  بزرگ و کم استفاده انجام شود  و از نزدیک شدن کودکان، حیوانات خانگی و خصوصاً دوستان شوخ یا افراد خرابکار به آن میز جلوگیری شود تا از گم شدن قطعات جلوگیری شود.

در هنگام چیدن  پازل از پوشیدن لباس های گشاد ( خصوصا در قسمت آستین ها ) خودداری کنید، هنگام خم شدن روی میز و حرکت دست ها قطعات جابه جا شده و به زمین می افتند.

بعد از برخاستن و ترک محل چیدمان، حتما یک نگاه به صندلی، زیر میز بیاندازید و لباس خود را نیز تکان دهید.

در صورت امکان  از زمان شروع تا پایان چیدمان، از جارو کردن و نظافت آن محدوده خودداری کنید.

پیشگیری  بهتر از درمان است !

راه حل قطعه گم شده پازل:

برای رفع این مشکل ۲ راهکار کلی وجود دارد :

۱- شرکت ادوکای اسپانیا  سیستمی طراحی کرده است که طی آن تمامی قطعات یک پازل دارای آدرس و شماره هستند، برای مثال ستون ۵  و ردیف ۱۰ از یک پازل دارای شماره ای ترکیبی  مانند E10 می شود که با پُر کردن فرم مربوطه در سایت شرکت ادوکا و اعلام این شماره و کد پازل که بر روی کیسه ی داخلی بسته پازل نیز مشخص است می توانید درخواست آن قطعه یا قطعات گمشده را بدهید که به صورت رایگان برای شما به سراسر جهان ارسال خواهد شد. و تا سال ۲۰۰۰ قطعا این سیستم برای کشور ایران نیز کار می کرده و بعید است که مناسبات جهانی خللی در این امر ایجاد کرده باشد

۲- ساخت قطعه گم شده :

شما می توانید با یک ابتکار ساده قطعه گم شده خود را تولید کنید برای این کار می توانید از خمیر دوقلو میل پوکس که در بازار به خمیر دوقلو جلاسنج معروف است استفاده کنید ( با چسب دو قلو اشتباه نشود)

Jalasanj Milpox Small Milpox - largاین خمیر دو جز دارید که یکی سفت کننده یا هاردنر است، با ترکیب این دو جز می توانید خمیری ایجاد کنید که خیلی سریع خشک می شود:  در محل خالی پازل خود تکه ای از خمیر ترکیب شده به اندازه یک نخود  قرار دهید و با دست آن را فشار دهید تا همسطح پازل شده و شکل قطعه گمشده را به خود بگیرد، پس از خشک شدن  شما شکل قطعه را ایجاد کرده اید، حالا با کمی حوصله ، دقت و سلیقه می توانید آن قطعه را رنگ کنید تا طرح را کامل کنید. به این ترتیب  نه تنها پازل خود را کامل کرده اید، تجربه ای هم  در ترمیم تابلو های نقاشی یا عکس کسب می کنید.

این خمیر را از تمام فروشگاه های فروش لوازم و مصالح ساختمانی و  فروشگاه های رنگ و چسب می توانید تهیه نمایید

در زیر توضیحات بیشتری از این خمیر ارائه می شود :

خمیر دوقلوی جلاسنج بیشترین طرفداران خود را در میان مدل سازان, ماکت سازان, ترمیم کنندگان مجسمه و ظروف عتیقه, صنعتگران و ... دارد, و همچنین در منزل برای انواع مصارف از جمله آب بندی حمام و دستشویی, پرکردن منافذ و شکافها, موارد ترمیمی, گل سازی و... مورد استفاده قرار میگیرد, علاوه بر آن با توجه به خصوصیات منحصربفرد خمیردوقلو, قادر خواهید بود با استفاده از ذهن خلاق خود موارد استفاده جدید, جالب, و حتی هیجان انگیز و سرگرم کننده ای  برای خمیر دوقلوی جلاسنج پیدا کنید.

از جمله دلایل محبوبیت خمیر دوقلوی جلاسنج  میتوان راحتی استفاده, انعطاف پذیری, شکل پذیری عالی, سختی و دوام صد ساله پس از خشک شدن, قابلیتهای سنباده خوری و برش, خاصیت رنگ پذیری  و کیفیت بالا را نام برد.

طرز استفاده از میل پوکس چیست؟

روش استفاده از میل پوکس بسیار ساده میباشد, کافیست دو تکه از هر یک از اجزاء داخل بسته را به اندازه مساوی جدا کرده و با یکدیگر توسط مالش دست کاملا مخلوط نمایید تا جایی که رنگی یکنواخت و بدون رگه پیدا کند, حالا خمیر تا مدت حداکثر ۲ساعت (در دمای ایدآل ۲۵درجه سانتیگراد) طول میکشد تا خشک شود و در طول این مدت میتوانید از آن استفاده نمایید. بعد از گذشت ۲ساعت که خمیر خشک شد, ۱۲ساعت طول میکشد تا سختی نهایی خمیر بدست آید.

^ یکی از اجزاء خمیر دوقلو قبل از اینکه با جزء دیگر مخلوط شود خشک شده است و قابل استفاده نمیباشد در حالی که همچنان تاریخ انقضاء آن به اتمام نرسیده است. چه کار باید کرد؟

نگران نباشید, محصول سالم میباشد و تنها دلیل این اتفاق نگهداری محصول در دمای خیلی پایین (حتی برای چند ساعت) میباشد که از نظر شیمی به پدیده کریستالیزه (Crystallized) معروف میباشد. کافیست جزء سخت شده را برای مدت ۵دقیقه زیر نور خورشید یا روی رادیاتور شوفاژ و یا هر محیط گرم دیگری قرار دهید تا به حالت اولیه باز گردد, همچنین با کمی ورز دادن جزء سخت شده در دست نیز میتوانید خمیر را به حالت اولیه باز گردانید و پس از آن دیگر جزء مذکور از حالت خمیری خارج نخواهد شد مگر در صورت مخلوط شدن با  جزء دیگر.

^ آیا میل پوکس جهت چسباندن قطعات به یکدیگر مناسب میباشد؟

هرچند که میل پوکس دارای خاصیت چسبندگی میباشد اما جهت چسباندن دو قطعه به یکدیگر, پیشنهاد می گردد به جای میل پوکس, از چسب های دوقلو اپوکسی استفاده نمایید که قدرت چسبندگی بالاتری را خواهند داشت.

^ آیا خمیر دوقلو برای پوست بدن مضر میباشد؟

خمیر دوقلو عموما برای پوست بدن مضر نمیباشد, با این حال استفاده از دستکش در هنگام مصرف محصول پیشنهاد میگردد.

^ هنگام استفاده از میل پوکس با دست, چسبندگی زیاد خمیر به دستها باعث ایجاد مشکل میگردد, چگونه مشکل را رفع کنم؟

متاسفانه چسبندگی میل پوکس جزئی از ماهیت آن میباشد, با این حال بسته به نوع کاربرد مصرفی خود میتوانید از مقداری پودر بچه یا پودر تالک استفاده نمایید و دستهای خود را به پودر آلوده نمایید و شروع به مخلوط کردن خمیر نمایید. همچنین در هنگام کار و شکل دهی خمیر میتوانید با مرطوب کردن دستهای خود و یا ابزار شکل دهی, سطح خمیر را کاملا صاف نمایید و یا میتوانید از روغن وازلین استفاده نموده تا از چسبندگی خمیر به ابزار آلات و دستانتان بکاهید. (لازم به یاد آوری میباشد که استفاده از روغن و آب میتواند در چسبندگی نهایی خمیر به قطعه یا سطح اصلی پس از خشک شدن بکاهد و پیشنهاد میگردد کمترین مقدار ممکن از این مواد را هنگام کار مصرف نمایید)

^ جهت تغییر رنگ دادن میل پوکس چه پیشنهادی دارید؟

میل پوکس را میتوانید در هنگام و قبل از مخلوط با رنگهای معدنی یا پیگمنتها مخلوط نمایید و به رنگ مورد نظر خود تبدیل نمایید و یا میتوانید پس از خشک شدن خمیر, آن را با استفاده از هر نوع رنگ روغنی, رنگ آمیزی نمایید.

^ خمیر دوقلو را طبق دستورالعمل مخلوط کرده ام ولی پس از گذشت ساعتها, خشک نشده و همچنان به صورت خمیر باقی مانده است؟!

در صورت اجرای کامل دستورالعمل, احتمالا دلیل خشک نشدن خمیر, سرمای بیش از حد محیط میباشد. زمان ۲ساعت اعلام شده توسط کارخانه, در شرایط دمای محیط ۲۵درجه سانتی گراد در نظر گرفته شده است و هرچه دمای محیط از ۲۵درجه کمتر باشد, زمان خشک شدن خمیر نیز طولانی تر خواهد شد که البته در دمای صفر و زیر صفر دیگر خشک نخواهد شد. پس شرط استفاده از خمیر دوقلو و کلیه چسب های اپوکسی دمای بالای صفر درجه سانتی گراد میباشد.

^ آیا میل پوکس در داخل آب خشک میگردد؟

عامل خشک شدن و سخت شدن میل پوکس, هاردنر همراه آن میباشد که به محض مخلوط شدن هر دو جزء با یکدیگر, واکنش شیمیایی خمیر شروع شده و پس از ۲ساعت خشک میگردد و این اتفاق حتی در داخل آب نیز خواهد افتاد و مانعی برای خشک شدن خمیر ایجاد نمیکند.

^ آیا از خمیر دوقلو میتوان جهت ساخت یا ترمیم ظروف بهداشتی یا غذاخوری استفاده کرد؟

هر چند که بسیاری از کاربران از خمیر دوقلو برای این گونه مصارف استفاده مینمایند اما شرکت جلاسنج به هیچ عنوان این عمل را توصیه نمیکند.

^ غلظت خمیر دوقلو بیش از حد زیاد است, آیا راهی برای نرم تر کردن خمیر وجود دارد؟

تنها راه نرم تر کردن خمیر, گرم کردن آن میباشد که در این صورت خمیر نرمتر شده و البته زمان خشک شدن خمیر گرم شده کوتاهتر خواهد شد و این زمان نسبت مستقیم با دمای خمیر خواهد داشت یعنی هرچقدر دما بالاتر رود, زمان خشک شدن کوتاهتر شده و خمیر نرمتر شده و البته قدرت نهایی نیز بالاتر خواهد رفت و بالعکس.

^ خمیر دوقلو را مخلوط کرده ام ولی خیلی زودتر از زمان معمول خشک شد, دلیل چیست؟

تنها دلیل زودنر خشک شدن خمیر, گرمتر بودن محیط میباشد. خمیر دوقلو در دمای ۲۵درجه سانتیگران در مدت ۱۲۰دقیقه خشک خواهد شد و در صورت بالا رفتن دما از ۲۵ درجه, زمان خشک شدن کوتاهتر شده و هرچه دما از ۲۵درجه کمتر شود, زمان خشک شدن خمیر طولانیتر خواهد شد. (توجه داشته باشید که در صورتی که در تمام طول مدت استفاده از خمیر پس از مخلوط کردن, در حال ورز دادن آن در دستان خود باشید, دمای خمیر هم دمای بدن شما خواهد شد و در این صورت ممکن است خمیر حتی در کمتر از ۳۰دقیقه خشک شود)

^ مقاومت حرارتی خمیر دوقلو چگونه است؟

خمیر دوقلو در دمای بالای ۱۲۰درجه سانتیگراد (حرارت غیر مستقیم) مقاومت حرارتی دارد و این مقاومت بسته به شرایط محیطی و فیزیکی میتواند بالاتر نیز رود.

^ میل پوکس پس از سخت شدن کامل از لحاظ فیزیکی چگونه میباشد و عمر و استقامت آن چقدر است؟

میل پوکس پس از مخلوط شدن و گذشت زمان ۲۴ساعت از مخلوط کامل, همانند سنگ سخت خواهد شد و همچنین در برابر ضربه, لرزش, رطوبت, سرما و گرما و.... مقاومت خواهد داشت و در صورت داشت شرایط مناسب, هیچ گاه تغییر شکل نداده و سالهای سال به حالت خود باقی خواهد ماند.

Did this answer your question?

 




سبد خرید


قسمتی از قوانین فروشگاه

هیچ گونه مرجوعی کالا به هیچ دلیلی انجام نمی شود

ارسال سفارشات تهران، تا دو روز کاری پس از تسویه حساب انجام می شود، ضمناً شرایط ترافیکی و بارندگی بر آن تاثیر می‌گذارد

پازل ایران یک فروشگاه اینترنتی است و هیچگونه شعبه، نمایندگی، مرکز فروش و فروشگاه فیزیکی ندارد. روند سفارشگذاری و فروش آنلاین تنها از طریق سایت puzzleiran.com صورت می گیرد و شماره تلفنهای اعلام شده، آدرسها یا سایتهای دیگر به این فروشگاه مرتبط نیستند؛ پازل‌ایران تعهد یا مسئولیتی در قبال محصولات یا خدمات آنها نخواهد داشت.

پازل ایران مسئولیتی بابت گم کردن قطعات توسط خریداران ندارد. تمام پازل های بسته بندی دارای تعداد کامل قطعات هستند و هیچ موردی مبنی بر کم بودن قطعات پذیرفتنی نیست. در صورتی که قطعه یا قطعاتی از پازل شما گم شده است یا به هر علتی اعلام خرابی قطعات می کنید، تنها شرکت تولید کننده مسئول آن است و می توانید از طریق اطلاعات تماس مندرج روی کالا با تولید کننده ارتباط برقرار نمایید و هیچگونه پشتیبانی یا مسئولیتی بر عهده فروشگاه اینترنتی پازل ایران نیست.

  • تبدیل عکس به پازل توسط ما انجام نمی‌شود.
  • خرید از پازل‌ایران از هر طریقی به معنی مطالعه قوانین درج شده در صفحه قوانین سایت و قبول شرایط آن است.
  • به قیمت ها دقت کنید. تمامی قیمت ها به تومان است.
  • وقت خود را برای چانه زدن در مورد قیمت هدر ندهید، تغییری در قیمتها ایجاد نخواهد شد و تماس تلفنی یا درخواست مراجعه حضوری تاثیری در کاهش هزینه‌ها نخواهد داشت.
  • پازل ها دارای راهنما، نقشه،شماره، حروف، ورقه زیرین، صفحه زیرین و ... نیستند و تنها عکس روی جعبه کمک کننده خواهد بود.
  • پازل ایران مسئولیتی بابت گم کردن قطعات توسط خریداران ندارد. تمام پازل های بسته بندی دارای تعداد کامل قطعات هستند و هیچ موردی مبنی بر کم بودن قطعات پذیرفتنی نیست.
  • نماد اعتماد الکترونیک enamad و درگاه‌های پرداخت بانکی، نشان‌دهنده صحت و سلامت فعالیت پازل ایران است. با خیال آسوده خرید کنید
  • قیمت و موجودی تمامی اجناس به روز است، پس تنها از طرح های موجود خرید کنید و منتظر ناموجود ها نباشید.
  • به ابعاد نوشته شده دقت کنید و در نظر بگیرید که پازل را کجا چیده و تابلوی چیده شده آن را کجا استفاده خواهید کرد.
  • در واردکردن آدرس ارسال دقت کنید و حتما شماره تلفن همراه اعلام کنید.
  • امکان خرید حضوری وجود ندارد؛ پازل‌ایران فروشگاه اینترنتی است.
  • پس از ارسال سفارش امکان تعویض یا کنسل کردن وجود ندارد. ( صفحه قوانین سایت را مطالعه کنید)
  • به هیچ عنوان در محل تحویل امکان تسویه حساب وجود ندارد و تمامی پرداخت ها باید از طریق سایت انجام گرفته باشد.

برای مطالعه کامل قوانین سایت اینجا کلیک کنید

instagram puzzleiran تماس با پازل ایران

پیشنهاد پازل ایران به شما

1 دیدگاه

  1. nicki گفت:

    سلام و احترام
    لطفا در صورت موجود شدن پازل wild life educa ٣٠٠٠ قطعه به من اطلاع بدید ممنونم.
    من سایت های زیادی رو گشتم اما پیدا نکردم در صورت امکان من رو راهنمایی بفرمایید تا اگر جایی دیگر هست من تهیه کنم.🙏🏻🌺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.